Cyfrowa Strategia Muzeum Gdańska na lata 2016-2018
Dział Digitalizacji Muzeum Gdańska opracował w 2016 roku założenia, cele i efekty jakie mają zostać uzyskane w okresie trzech lat do 2018 roku. Do opracowania użyto metodyki SMART.
1. Wysoka jakość udostępnionych zasobów cyfrowych online, skutkująca zwiększonym zainteresowaniem użytkowników Internetu.
2. Rozwój w obszarze digitalizacji mający zapewnić muzeum miejsce wśród wiodących instytucji w kraju w zakresie dokumentacji cyfrowej i udostępniania.
Osiągniecie celu ma przyczynić się do zwiększenia roli muzeum w sektorze kultury, poprzez zapewnienie wysokiej jakości udostępnianych zasobów i uwzględnienie potrzeb użytkowników. Dzięki nabytemu doświadczeniu i kompetencjom kadry, muzeum powinno zaangażować się w prace sektora w zakresie opracowania najlepszych praktyk czy wytycznych dla digitalizacji i udostępniania zasobów cyfrowych.
3. Znacząc wzrost rozpoznawalności muzeum w regionie i kraju.
Osiągnięcie celu ma przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności muzeum przez obywateli w kraju, jak również specjalistów sektora kultury, w tym zwłaszcza muzeów. Pośrednią korzyść ma stanowić zwiększenie zaangażowania w projekty krajowe i europejskie z zakresu digitalizacji.
1. Udostępnione zasoby online (co najmniej 2000 obiektów)
2. Rozbudowana infrastruktura (studio fotografii cyfrowej, repozytorium cyfrowe, strona do publikowania zbiorów muzeum)
3. Nabyte umiejętności i zbudowane kompetencje kadry (szkolenia, warsztaty, stosowanie dobrych praktyk)
4. Zapewniona efektywność i jakość wytwarzanych zasobów cyfrowych (procedury digitalizacji i monitoring workflow, ewaluacja wyników)
1. Inwestycje (przeprowadzenie zaplanowanych inwestycji)
2. Szkolenia (przeprowadzenie szkoleń)
3. Procedury (stworzenie i wdrożenie procedur)
4. Digitalizacja (selekcja zbiorów i przeprowadzenie digitalizacji)
5. Udostępnienie (udostępnienie cyfrowych zasobów online)
Cyfrową Strategię Muzeum Gdańska można pobrać poniżej:
Ostatnia aktualizacja
:
04.01.2018 13:23
Autor treści
:
Beata Skrzecz